7 здравословни препоръки за топлите месеци | Идънред
България
България
Свържете се с нас
Онлайн чат

7 здравословни препоръки за топлите месеци

11.08.2021

Насладете се на най-доброто, което слънцето може да ви даде!

Edenred Bulgaria 7 Healthy Recomendations

Споделяме 7 здравослословни препоръки на FOOD Programme. Програмата е създадена през 2009 г. като проект, съфинансиран от Европейската комисия. Целта на FOOD Programme е да популяризира балансираната диета и здравословното хранене чрез иновативни решения и комуникация.

Ето ги и самите препоръки: 

Яйцата са идеален източник на протеин за добавяне към салати

Няма проблем да се консумира яйце на ден при здрави хора. Те са богати на много хранителни вещества и минерали. Яйцата не трябва да се почистват с вода преди да се решим да ги консумираме, за да не се разруши естествената им защитна бариера; 

Наистина е важно да се приема достатъчно вода

С повишаване на температурата, тялото увеличава загубата на вода. Изключително важно е тази загуба да бъде намалена чрез адекватна хидратация. Опитайте се да пиете 1,5 до 2 литра вода дневно. Можете да включите студени чайове, които имат ценни антиоксидантни и регулаторни свойства;

Edenred Bulgaria

Съчетаването на зърнени и бобови храни е перфектната комбинация!

Комбинирането на ориз, картофи и тестени изделия с бобови култури (като боб и нахут) позволява свързването на аминокиселинните добавки между тях. Това се случва защото зърнените култури са бедни на аминокиселината лизин и с високо съдържание на аминокиселината метионин, докато бобовите култури имат ниско съдържание на метионин, но са богати на лизин;

Шоколадът може да не е грях!

Някои проучвания доказват, че консумацията между 1 и 3 парченца шоколад седмично при здрави индивиди може да има ползи за здравето поради съдържанието си на кофеин и флавоноиди. Флавоноидите действат като антиоксиданти;

Edenred Bulgaria 7 Healthy Recomendations

Соковете и сладоледът могат да ви освежат по здравословен начин

През най-топлия сезон се насладете на свежестта на местните и сезонните плодове и заменете безалкохолните и алкохолните напитки с натурални сокове. Можете също така да изберете сладолед, приготвен с кисело мляко или вода. Tой има по-ниска енергийна плътност от обикновения сметанов сладолед;

Отпуснете се и се насладете на слънцето по време на ежедневните си почивки

Излагането на слънце е от основно значение за повишаване на нивата на витамин D, който регулира стойностите на калций и фосфор и предотвратява остеопорозата;

Edenred Bulgaria 7 Healthy Recomendations

Отделете 30 минути от деня за физическа активност

Практикувайте поне 30 минути на ден аеробна физическа активност през цялата седмица. Хубаво е дейностите за укрепване на мускулите да се извършват с участието на основните мускулни групи през 2 или повече дни от седмицата.

„Здравето не е визия. То е начин на живот!“

Прочетете още: 

Защо да включим повече есенни плодове и зеленчуци в менюто си

Зимни суперхрани

Истини и неистини за балансираното хранене - Част I

Истини и неистини за балансираното хранене - Част II

Истини и неистини за балансираното хранене - Част III