България
България

Намери отговор

на всички свои въпроси, свързани с продуктите на Идънред

Електронни ваучери за храна:

1. Какво представляват дигиталните ваучери за храна?

Ваучерите за храна са допълнителна социална придобивка, предоставяна от работодателите на техните служители за подпомагане на покупателната способност и увеличаване на тяхната мотивация. Те са напълно освободени от данъци и осигуровки, ако работодателят предоставя до 200 лв. на служител в Електронни ваучери за храна. Те са под формата на карта като дебитните и кредитни банкови пластики или на изцяло виртуален носител. Служителите ги управляват от мобилното приложение Edenred+ и/или уеб версията на приложението.

2. Кой има право да получава дигитални ваучери за храна?

Право да получават ваучери за храна имат вcичĸи cлyжитeли в cъoтвeтнaтa фиpмa, бeз изĸлючeния. Bĸлючитeлнo изпълнитeлнитe диpeĸтopи, yпpaвитeлитe, вcичĸи лицa нa тpyдoви дoгoвopи или на дoгoвopи зa yпpaвлeниe и ĸoнтpoл.

3. Кой плаща дигиталните ваучери за храна ?

Ваучерите за храна се заплащат от фирмата, която ги предоставя на служителите си. Поръчката на ваучери за храна освобождава работодателя и служителя от удръжка на данъци и осигурителни вноски върху сумата на ваучерите за храна, само ако работодателя дава до 200 лв. на служител във ваучери за храна. За да предоставя ваучери за храна, фирмата трябва да има договор с лицензиран оператор на ваучери за храна, какъвто е Идънред България АД.

4. Как служителят ще следи баланса на картата/виртуалния носител?

Чрез Мобилно приложение / потребителски портал Edenred+. 

5. Къде може да използвам дигиталните ваучери за храна?

Списък с обектите, в които може да използвате ваучерите, може да намерите тук. Интерактивна карта с обектите, може да намерите в приложението Edenred+.

6. Дигиталните ваучери с натрупване ли ще са, ако не се изхарчат от предходния месец ?

Да, стойността ще се напрупва.

7. Как да плащам с дигиталните ваучери ?

На ПОС терминал: контактно с чип или с помощта на „безконтактната“ технология на пластиката или на дигиталния носител. Плащанията в онлайн магазини се извършват като със стандартна дебитна карта.

За да използваш своята карта, тя трябва да бъде активирана.
При плащане на продукти или услуги, тяхната стойност се изтегля от твоята карта, ако в нея има достатъчно налично салдо. Ако сумата на трансакцията е по-висока от наличното салдо, трансакцията ще бъде отказана.

8. Мога ли да тегля от наличността на картата от банкомат ?

Не. Сумата от картата може да се използва само за разплащания на ПОС терминал и за онлайн покупки.

9. Каква е валидността на картата ?

Валидността е 5 години. Месецът и годината на валидността на карта са изписани на задната ѝ страна във формат мм/гг. Валидността на картата не бива да се бърка с валидността на зарежданията на Електронни ваучери за храна.

10. Каква е валидността на електронните ваучери за храна и къде се следи?

Валидността на електронните ваучери за храна е обвързана с датата на квотата, по която са предоставени и е до 12 месеца от датата на издаване на заповедта за получената от оператора индивидуална квота, по която е предоставен / зареден ваучерът за храна на електронен носител.  

Идънред България осигурява няколко възможности за проверка на валидността на електронните ваучери (съгласно чл. 40, ал. 7, т. 1 от Наредба 7/2003 г.):

  • В мобилното приложение Edenred + , всеки ползвател по всяко време може да провери валидността на своите ваучери. Инструкция* - В менюто с входящи и изходящи трансакции, намерете конкретното зареждане. Натиснете върху него и ще видите валидността на това зареждане. Ваучерите винаги автоматично се харчат от най-старите към най-новите, за да се избегне тяхното изтичане.
  • В Уеб версия на Edenred +, всеки ползвател по всяко време може да провери валидността на своите ваучери;
  • С обаждане в центъра за Обслужване на клиенти на Идънред България.

валидност на електронните ваучери за храна на Идънред - как се проверява

Внимание: Ако имате повече от 200 лв. налични във ваучери за храна, трябва да проследите валидността и на предходното/ите зареждане/ния.

11. Какво представлява портала и мобилното приложение Edenred+ ?

В портала Edenred+ може лесно да:

За служители:

  • Активираш картата си
  • Следиш баланса и трансакциите си по всяко време
  • Имаш достъп до промоционални оферти

За работодатели:

  • Поръчвате бързо и лесно
  • Определяте списъка с получателите на придобивки

 Изтегли мобилното приложение Edenred+ от App store или Google play.

12. Какъв е балансът по картата ми ?

Можеш да проверяваш своя баланс по всяко време в профила си в Еdenred+ или в мобилното приложение Edenred+. 
Aко не използваш дигитални решения, позвъни на тел.: 02/974 0220

13. Приложението може ли да се използва на няколко телефона ?

Да, може да се използва на до 5 устройства.

14. Трябва ли да използвам цялата сума при плащане с дигитален ваучер храна ?

Не.

15. Ако служителят си загуби телефона по какъв начин може да блокира акаунта си ?

Нужно е да се свържете с отдел Обслужване на клиенти, за да блокират акаунта.

16. Колко човека персонал е миниумът за поръчка на дигитални ваучери за храна ?

Няма изискване за минимален брой служители за поръчката на дигитални ваучери.

17. Aко даден служител вече е с прекратен трудов договор, връща ли картата и на какво основание ?

Не, картата не се връща на работодателя.

18. До колко време след заплащането на проформите и фактурите, се превеждат средствата по картите ?

При наличие на свободна квота, зареждането се осъществява до максимум 1 работен ден. В случай, че очакваме отпускане на поредна квота от Министерството на финансите, зарежданията се осъществяват до 5 работни дни от постъпване на плащането.

19. Какво се случва след, като служителите нямат имейл или не желаят да предоставят такъв ?

В такъв случай, могат да получат предварително активирана пластика. Ако на по-късен етап решат, че искат да ползват приложението Edenred+, трябва да поискат активационен код от работодателя си. Намира се на удобно място в клиентската платформа.

20. Ако се използва чужд имейл за регистрациа в системата, дали ще е проблем ?

Имейлът трябва да е подаден от HR-a, а на него да е предоставен от служителя. Ако по време на регистрацията, служителят не използва същия имейл, който е подал към HR-ът, няма да има проблем.
Важно е до първоначалния имейл, подаден от HR-а, служителят да има достъп, за да си получи активационния код.
След това може да се регистрира с какъвто имейл желае.

21. Възможно ли е да се използва една карта за - Наредба 7 и Наредба 11 ?

Не

22. С електронните ваучери отпада ли възможността да се доплаща ?

Не. Потребителят ще трябва да предупреди на касата, колко пари да се вземат от ваучера и колко иска да доплати, кеш или с друга карта.

23. Изискват ли се лични данни на служителите при поръчка на дигитални ваучери и защо ?

Да, нужни са: име, имейл, дата на раждане и служебен номер на служителя в компанията. Данните се изискват, за да се създаде и изпрати дигиталния ваучер до конкретния служител.

24. Какъв е процесът по плащане?

Плаща се по една сметка, номинал и комисиона. Може да се плаща по проформа или директно по фактура, при желание от клиента.

25. Има ли възможност в една фирма да се използват и двата варианта - физическа карта и виртуален инструмент ?

Да, всички получават виртуални карти, а по желание, всеки служител сам заявява физическа карта.

26. Ако валидността на картата изтече и служителят не е успял на време да сигнализира на работодателя си, възможно ли е сумата да се прехвърли в новата карта?

Сумата е налична в акаунта на служителя и може да я провери по всяко време.
Може да заяви нова карта, ако желае.Сумите не се губят, ако изтече срокът на картата.

27. Картите може ли да се предоставят от напуснали служители към настоящи или новоназначени ?

Не, картата е персонализирана с име и фамилия.

28. Има ли такса за неизползване?

Не.

29. Каква информация има на пластиките ?

Име на служител, работодател, булстат.

30. Ако един служител получава ваучери от две компании, ще може ли да използва един и същ имейл и едно приложение с две карти ?

Да, ще може, ако и двамата работодатели са избрали да предоставят виртуални карти на служителите си.

Подаръчни карти на Идънред:

1. Какво е Edenred Mastercard и къде мога да я използвам?

Edenred Mastercard е предплатена, презареждаема карта за пазаруване, която може да бъде използвана на всички ПОС терминали, приемащи разплащания с Mastercard, както и за онлайн покупки.

В случаите, в които към картата има допълнителна инструкция за използването и, то тогава тя може да бъде използвана само в описаните търговски обекти.

2. Как мога да плащам с картата си?

За да използваш своята карта, тя трябва да бъде активирана и да разполагаш със своя ПИН код. При плащане на продукти или услуги, тяхната стойност се изтегля от твоята карта, ако в нея има достатъчно налично салдо. Ако сумата на трансакцията е по-висока от наличното салдо, трансакцията ще бъде отказана.

Можеш да избереш плащане чрез поставяне на картата в ПОС терминал и въвеждане на ПИН код, или с помощта на „безконтактна“ технология, като просто проближиш картата до специалния четец, показващ символа „Безконтактна“.

  • За безконтактни плащания под 100 лв, не е необходимо въвеждане на ПИН код. За всяка 6-та безконтактна трансакция под 100 лв., плащането ще може да се осъществи с използване на чип и въвеждане на ПИН код.
  • За безконтактни плащания над 100 лв, се изисква потвърждение чрез ПИН код
  • За всяка неуспешна „безконтактна“ трансакция, плащането трябва да се рестартира по стандартния начин, като се постави картата в ПОС терминал

3. Как да активирам картата си?

За да можеш да използваш картата си, първо трябва да я активираш.

Имаш ли MyEdenred профил? 

  • Влез в твоя MyEdenred профил на myedenred.bg, избери функцията Добави карта в горния ляв ъгъл и следвай инструкциите. Ще са ти необходими Серийният номер, изписан на гърба на картата, последните 4 цифри от 16-цифреният номер, изписан на лицето на картата.
  • След като добавиш своята карта, ще бъдеш попитан за активационния код, изписан в долния десен ъгъл на придружителното писмо, с което си получил картата си, както и за CVC2 кода (трицифрен код), изписан на гърба на картата.
  • Въведи желания от теб ПИН код.
  • Картата е готова за пазаруване

Все още нямаш MyEdenred?

  • За да създадеш myedenred профил, влез на myedenred.bg, натисни бутона Създай акаунт и следвай стъпките.
  • Важно: Въведи актуален мобилен телефон, на който при онлайн пазаруване ще изпращаме код за потвърждение на покупката ти при търговци, които изискват такъв.
  • За да добавиш и активираш картата си, следвай стъпките от предходната точка

4. Как да получа своя ПИН код?

Ще получиш своя ПИН код по време на добавяне и активация на картата в портала myedenred.bg или мобилното приложение myedenred.bg, както и ще можеш да го проверяваш по всяко време през меню Виж ПИН.

5. Изгубих кода си за активация, какво да направя?

При изгубен код за активация се свържи с компанията, от която си получил картата си или с нашия контактен център на 0700 1 333 6.

6. Забравих ПИН кода на картата си, какво да направя?

Можеш да проверяваш своя ПИН по всяко време в профила си в myedenred.bg или в мобилното приложение MyEdenred като отидеш на меню Виж ПИН.

  1. Ако все още нямаш регистрация, отиди на myedenred.bg, натисни бутона Създай акаунт и следвай стъпките.
  2. След като създадеш профила си, добави своята карта през меню Добави карта и след като кликнеш върху картата, избери меню Виж ПИН.
  3. Ще поискаме от теб да въведеш отново потребителско ти име и парола, както и CVC2 кода от гърба на твоята карта.

7. Мога ли да тегля от наличността по картата на бакомат?

Не. Сумата от картата може да се използва само за разплащания на ПОС терминал и за онлайн покупки.

8. Каква е валидността на картата ми?

Месецът и годината на валидност на твоята карта са изписани на предната ѝ страна във формат мм/гг.

9. Какво се случва, ако няколко пъти въведа грешен ПИН код?

Ако въведете грешен ПИН код три поредни пъти, картата се блокира за известен период от време, след което се разблокира автоматично.

10. Какво представлява новият потребителски портал и мобилната апликация MyEdenred?

С новия MyEdenred можеш лесно да управляваш твоите Edenred карти, както и да:

  • Активираш картата си
  • Следиш баланса и трансакциите си по всяко време
  • Имаш достъп до редица промоционални оферти
  • Направи своята регистрация на myedenred.bg или изтегли мобилното приложение MyEdenred от App store или Google play.

11. Мога ли да използвам портала myedenred.bg и мобилното приложение MyEdenred с една регистрация?

Да, можеш! Независимо къде се регистрираш първо, можеш да използваш същото потребителско име и парола на двете места.

12. Имам регистрация в стария портал на Идънред, мога ли да я използвам?

Не можеш да използваш данните си от стария портал. Нужно е да си направиш нова регистрация и отново да добавиш картите си в него.

13. Не мога да вляза в акаунта си.

  • Няма акаунт с дадения имейл адрес – опитай с друг имейл адрес.
  • Паролата не е правилна. Ако не си спомняш паролата, използвай функцията Забравена парола
  • Акаунтът е блокиран – въвел си 5 опита за влизане с грешна парола. Акаунтът ще се разблокира автоматично след 30 мин.

14. Какъв е балансът по картата ми?

Можеш да проверяваш своя баланс по всяко време в профила си в myedenred.bg или в мобилното приложение MyEdenred.

15. Къде мога да проверя движенията по картата ми?

Можеш да видиш всички движения на средствата по картата ти в раздел Моите карти.
В списъка с карти избираш картата, за която искаш да направиш проверка и движенията се визуализират.

16. Как да добавя втора карта към акаунта си?

Ако имаш нова карта, която искаш да добавиш в профила си в myedenred.bg или в мобилното приложение MyEdenred, е необходимо да влезеш с регистрацията на едно от двете места и да избереш опцията "Добавяне на нова карта".

17. Изгубих картата си, какво да направя?

За да защитиш средствата по картата си, влез в профила си в myedenred.bg или в мобилното приложение MyEdenred, и избери меню Блокирай карта в опциите на картата.
Ако в последствие намериш картата си, можеш да я разблокираш като избереш меню Отблокирай карта.
Ако не успееш да откриеш картата си, трябва да се обърнеш към компанията, която ти е предоставила картата или да се свържеш с нашия контактен център на телефон 0700 1 333 6. 

18. Къде мога да открия Общите условия свързани с използването на моята карта?

Общите условия свързани с използването на картата можеш да откриеш в секция “Повече“ в мобилното приложение MyEdenred, както и в секцията с профилна информация в горния десен ъгъл на началната страница в myedenred.bg

Общите условия можеш да прочетеш и директно тук.

19. Как мога да сменя паролата си?

Ако забравиш паролата си, в логин страницата натисни върху Забравена парола и следвай стъпките.

Въведи имейлът, с който си направил регистрацията си. Във входящата си поща ще откриеш имейл за промяна на парола. След като кликнеш на бутона Смени парола, можеш да въведеш своята нова парола.  

20. Мога ли да изтрия профила си?

Профилът може да бъде изтрит от менюто с личните ти данни, което се намира в горния десен ъгъл на екрана. След изтриване на профила, той не може да бъде възстановен, както и картата няма да може да бъде добавена в нов такъв.

Ако изтриеш профила си, ще можеш да продължиш да използваш картата си, както до момента.

 

Хартиени ваучери на Идънред: Ваучер Подарък и Ваучер Храна по Наредба №11

1. Кои ваучери на Идънред са на хартиен носител?

За момента хартиените ваучери на Идънред остават:

Ваучерите за безплатна храна по Наредба №11

Ваучерите за Подарък и Награда

2. Какво представляват Ваучерите за безплатна храна по Наредба №11?

Това са необлагаеми хартиени ваучери, предоставяни на служители, работещи при специфични условия на труд, съгласно Наредба №11 от 21.12.2005 г. Те осигуряват безплатна храна и добавки към нея.

3. Кои служители имат право на ваучери по Наредба №11?

Служители, работещи при:

  • нощен труд
  • тежък физически труд
  • вредна работна среда (химическа промишленост, мини, лаборатории и др.)
  • екстремни температури
  • екипажи на речен и морски флот
  • производство и пренос на електро- и топлоенергия

Правото се определя чрез оценка на риска от трудова медицина.

4. Каква е стойността на ваучерите за храна по Наредба №11?

Минималната стойност на храната е 2 лв. на ден, а на тонизиращите напитки – до 1 лв. на смяна. Няма лимит на месечната сума.

5. Какви са предимствата за работодателя от ваучерите за храна по Наредба №11?

  • Пълно освобождаване от данъци и осигуровки
  • Лесна поръчка и осчетоводяване
  • Подобряване на корпоративния имидж
  • Широка търговска мрежа

6. Какви са ползите за служителите от ваучерите за храна по Наредба №11?

  • Без данъци и осигуровки
  • Без ограничение на сумата
  • Свободен избор на храна
  • Лесна употреба
  • По-здравословно хранене
  • Повишена мотивация

7. Какво се случва ако служителят не използва ваучерите си?

Ваучерите имат определена валидност, която е обозначена на самия ваучер. Отговорност на служителя е да следи срока и да изразходи ваучера си преди крайния срок. След това става невалиден.

8. Къде важат ваучерите за храна по Наредба №11?

Проверете къде важат продуктите на Идънред в секцията "Открийте търговски обекти": https://www.edenred.bg/targovski-obekti/otkrii-magazin/

9. Какво представлява Подаръчният ваучер от Идънред?

Хартиен ваучер, използван като бонус или подарък за служители. Може да бъде брандиран с фирмено лого и да се използва за различни поводи - Коледа, Нова година, Великден, началото на учебната година и други. Може да се използва и за награда при достигнати определени резултати.

10. Могат ли физически лица да си поръчват Подаръчни ваучери на Идънред?

Не. Само фирми могат да поръчват Подаръчни ваучери от Идънред за своите служители и/или партньори.

11. Какви са предимствата за работодателя от Подаръчните ваучери на Идънред?

  • Алтернатива на паричните и физическите подаръци.
  • Показва грижа и старание.
  • Бърза поръчка и доставка.

12. Какви са предимствата за служителя от Подаръчните ваучери на Идънред?

  • Свобода при избора. Ваучерите се приемат в над 10 000 обекта в страната.
  • Чувство за признание.
  • Увеличаване на покупателната способност.

13. Къде важат Подаръчните ваучери на Идънред?

Проверете къде важат продуктите на Идънред в секцията "Открийте търговски обекти": https://www.edenred.bg/targovski-obekti/otkrii-magazin/

14. Могат ли ваучерите за подарък да се използват онлайн?

Хартиените ваучери се използват само във физически обекти. За онлайн пазаруване Идънред предлага предплатени карти подарък, които работят с Mastercard.